Forum Civic6g.pl Strona Główna


Poprzedni temat «» Następny temat
ssak d16z6 do d14a4
Autor Wiadomość
Vajp 


Auto: EJ9
Imię: Rafał
Wiek: 30
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 52
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-02-28, 20:16   ssak d16z6 do d14a4

witajcie
po dlugiej przerwie wracam do was z kolejnym moim ej9 ;)

pytanie ejst nastepujace:

Czy kolektor ssacy z d16z6 pasuje p&p do d14a4 ?

dolot mam kompletny tzn z przepustnica i wtryskami czy cos trzeba przerabiac ?
slyszalem ze wiazka moze nie pasowac czy tam kostki
czy w takim razie musze przepustnice oraz wtryski z d14a4 zostawic a zamontowac sam ssak z z6 ? Jak to tam sprawa wygląda ?
_________________
Civic 7 generacja
 
 
 
m26


Auto: EJ9>d16z9 GAZOLOT
Imię: Mirek
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 1467
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-02-28, 22:12   

Nie założysz tam przepustnicy z z6 ,choćby ze wzgledu na regulator nwolnych obrotow,który to w d14 jest w przepustnicy a z6 w kolektorze i jest całkowiciue innym urzadzeniem.Co do kostek, to jeśli regulator inny to i kostka,musisz zatem zostawić swoją przepustnicę,a regulator od z6 zostawić niepodłączony,choć ja osobiście uważam to za druciarstwo i zrobił bym zamiatt niego zaślepkę(jak piaskowałem swój kolek,to sobie dorobiłem zaślepkę,takiej właśnie potrzebujesz jak ta z boku http://images68.fotosik.p...3bbbfcbagen.jpg ).Nie możesz też zostawić w kolektorze tych wtryskiwaczy,bo to 240 ,a d14 wymaga 190-tek(jedni przekładaja razem z listwą, inni same wtryski,ja nie pamiętam czym się różnią prócz kostek,ale generalnie do ogarnięcia ),bedziesz też potrzebował linki gazu,jeśli ma być założona tak jak należy,gdybyś jednak zdecydował się załoążyć tą linkę którą masz mocując wspornik pancerza na jedną sróbke,to pamiętaj żeby go podgiąć odpowiednio ,w taki sposób żeby linka w pancerz nie trafiala pod kątem bo się przetrze.
Może też nie pasować podłączenie elektrozaworu od pochłaniacza par paliwa,bo jedne ej9 mialy go na grodzi a inne na kolektorze,nie jest to jednak problem,bo zawór montujesz tam gdzie jest najbliżej do wtyczki,a najwyżej zmieniasz dlugość wężyka(zawory z d14a4 i d16z6 wyglądają inaczej,ale są zamienne,dopiero y8 i polifty mają ten system zmieniony)
Przewód od serwa jest dłuższy.
Kup nowe uszczelki pod kolektor i przepustnicę,bo się podrą przy zdejmowaniu(w razie czego przepustnicę można osadzić na hermetic lub podobne,ew profi uszczelniacz do silników-absolutnie silikon,natomiast pod kolektor papier lub termo,ale obowiązkowo nowa od obojętnie jakiej d serii)
Zaopatrz sie w dolot , filtr i nie zapomnij o łączniku (od strony przepustnicy chyba 63mm)
nie przykręcaj dolotu na sztywno do budy,bo łącznik się podrze za jakiś czas,chyba że będzie silikonowy lub karbowany (tego ostatniego nie polecam bo choć nie dużo to jednak zaburza przepływ i przy stu piętnastu koniach zabrał jednego)
Nie pamiętam też jak z przewodem paliwowym,ale jak masz ten od z6 razem z kolektorem,to pasuje.
To chyba wszystko.
_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
  
 
 
Yamakas


Imię: Sebastian
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 59
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-01, 17:37   

Nieco ponad miesiąc temu robiłem ten zabieg u siebie, jak dobrze pamiętam napisałem co nieco w temacie.

Ogólnie temat wygląda tak pasuje ale nie p&p. Przedewszystkim aby w 100% przełożyć D16Z6 z przepustnicą krokowym, map sensorem, wtryskami itd potrzebujesz wiązkę z Z6 albo Y8 wraz z kompem. Jeżeli tego nie masz to tworzysz hybrydę tak jak ja.

Przede wszystkim fajnie jak masz kompletny bo nie musisz zaślepiać miejsca po czujnikach w Z6. przekładasz przepustnice D14A4 wraz z krokowym na miejsce tej z Z6 podpinasz wszystko wtryski zostawiasz z D14A4 bo nie masz wtyczek pod nie. do tego musisz dorobić sobie custom mocowanie linki z racji innego umiejscowienia przepustnicy. Kawałek blaszki odpowiednio wygięty, i przykręcony w miejsce mocowania linki na kolektorze Z6. Pamiętaj o tym że jeden przewód w Z6 cieczy chłodzącej musisz zaślepić. I to chyba tyle.
 
 
m26


Auto: EJ9>d16z9 GAZOLOT
Imię: Mirek
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 1467
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-03-01, 18:13   

Od y8 lepiej nie.
_________________
Samochody dzielą się na: Japońskie i wyroby samochodopodobne.
 
 
simoneon 

Auto: Honda Civic 1.4iS EJ9 3D 98r
Imię: Szymon
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 1
Wysłany: 2018-05-28, 22:39   

Witam. Potrzebował bym pomocy. Właśnie dałem swoja Hanię D14A4 EJ9 1,4 iS hatchback do wmontowania kolektora ssącego z D16Z6. Mechanik informował mnie że nie chcę auto coś chodzić na niej. Czynności zostały wykonane zgodnie z instrukcją. Pomimo tego ciężko pracuje silnik kopci czarnym dymem. Wolno wchodzi na obroty. Ponadto coś syczy w tym kolektorze i ciężko to zlokalizować. Po naciśnięciu gazu syczenie zanika. Wtryski i przepustnica przekładane. Nie wiem czy w takim przypadku kolektor jest sam w sobie uszkodzony czy coś jeszcze innego może być przyczyną.
Prosiłbym o szybkie odpowiedzi na co ewentualnie mechanik musi zwrócić jeszcze uwage.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Zapraszamy na FB



Linki sponsorowane

Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 10