Forum Civic6g.pl Strona Główna


Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik zamiast D14A2
Autor Wiadomość
OZI_civicMA8 


Auto: Civic MA8
Imię: Oskar
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 5
  Wysłany: 2012-11-24, 13:09   Jaki silnik zamiast D14A2

Witam wszystkich, mam maly klopot i prosze o pomoc. Wiec w moim Civicu MA8 mam zamontowany silnik D14A2 ale niestety juz umarł :? i musze wymienic na nowy. A jesli juz wymieniac to moze by tak cos mocniejszego? Wiec jaki silnik dobrac zamiast tego co jest? Ale tak by nic nie zmieniac w instalacji, osprzecie???
Za pomoc z gory dziekuje
 
 
marcinn07 


Auto: ej9
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 8
Wysłany: 2012-11-24, 13:18   

Aby nic nie zmieniać tzn. osprzętu i elektryki to tylko silniki z serii D14...
Jak byś chciał coś mocniejszego to musisz przekładać razem z osprzętem+ elektryka.
Ja bym tobie polecił włożyć albo starszy d16z6 albo nowszy d16y8 obydwa mają V-Tec i napewno lepiej się odpychają niż D14 oraz są podatne na mody^^.
No chyba że chcesz wiecej mocy to pakuj b16a2 albo b18c4 i masz ~160km na starcie ale swap droższy w kupnie i montażu niż jak byś wkładał silnik z D serii.

Pozdro
 
 
piomak 


Auto: Honda CIVIC D16Z6
Imię: Piotr
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Łasin
Wysłany: 2012-11-25, 11:00   

Aby nie zmieniać nic w instalacji musiałbyś włożyć coś z OBD1 no i bez vtec. Choć podłączenie vtec to jeden kabelek. :)
U siebie miałem taki sam silnik jak ty zmieniłem na D16Z6 nie było dużo zmian choć wszystko napewno ci nie przypasuje.
Więc jak pisałem najprościej wźiąść cos bez vtec i z OBD1 wtedy właściwie nic nie musiałbys zmieniać, prócz kompa może.
 
 
cor7ez 
Junior


Auto: FERIO EK3
Imię: Michał
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 2439
Skąd: PO
Wysłany: 2012-11-25, 11:01   

jak już to z OBD2 a nie z OBD1:P
_________________
Moje Ferio

 
 
piomak 


Auto: Honda CIVIC D16Z6
Imię: Piotr
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Łasin
Wysłany: 2012-11-25, 11:19   

W D14A2 i w nadwoziu MA8 ma OBD1 i kompa P1J
 
 
cor7ez 
Junior


Auto: FERIO EK3
Imię: Michał
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 2439
Skąd: PO
Wysłany: 2012-11-25, 11:36   

ale jaja :D Myślałem że wszystkie d14 mają OBD2 :oops: sorka za zamieszanie
_________________
Moje Ferio

 
 
OZI_civicMA8 


Auto: Civic MA8
Imię: Oskar
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 5
Wysłany: 2012-11-25, 11:48   

Dzieki za propozycje i mala pomoc wszystkim :)
Mam na oku silniki D14Z6 i D15Z3 ktory leprzy i nie wiem czy bede mogl do nich wykorzystac osprzet z mojego D14A2 i czy skrzynia tez bedzie pasowac??? Co powiecie na ten temat???
 
 
piomak 


Auto: Honda CIVIC D16Z6
Imię: Piotr
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Łasin
Wysłany: 2012-11-25, 12:30   

Skrzynia kazda w D serii jest wymienna jedynie różni się wnętrzem (przełożeniami).
Ten D14Z6 nie wiem czy ma OBD1 więc nie wiem czy nie musiałbyś wiązki robić D15Z3 ma z tego co wiem OBD1 ale ma vtec wiec troche też musiałbys poprzerabiać. Osprzęt myślę że wszystko powinno pasować jedynie z łapą od wspomagania może być problem (może na jakąś śrubę nie pasować) to wD15. Z tym D14Z6 nie wiem jak jest.
Najmniej komplikacji jest jesłi wymieniłbys na to samo lub na odpowiednik 75 konny i rozblokował. Jeśli wkładasz coś innego to nie wiem jak z kompem.
Może wsadz D16y ma OBD1 i nie ma v tec
 
 
ceter 
Tato


Auto: F10 Mpak
Imię: Łukasz
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 2774
Skąd: wies pod lodzia
Wysłany: 2012-11-26, 10:26   

d14z6 jest z 7g wiec ja bym olal temat ;)

a pozatym musisz sobie odpowiedziec na pytanie czego po tym silniku oczekujesz, jakiej mocy i do czego to ma byc auto czy na codzien do przemieszczania sie czy lubisz czasem przydepnac...

z tego co widze to raczej nie planujesz isc w strone bserii dlatego wejdz sobie na te strone http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine i sprawdz co rocznikowo i osprzetowo (nonvtec i obd1) by cie interesowalo a potem zacznij poszukiwania

swoja droga przejscie z obd1 na obd2 i odwrotnie to nie jest duzy problem, podobnie jak z vteciem, jezeli swapa bedziesz robil w miejscu gdzie robia/specjalizuja sie w japonczykach/hondach to ogarna temat bez problemu
_________________
www.facebook.pl/BMWtlokinski

 
 
piomak 


Auto: Honda CIVIC D16Z6
Imię: Piotr
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Łasin
Wysłany: 2012-11-26, 14:02   

Wszystko prawie jest do ogarnięcia, ale kolega nie chce zbyt wiele się bawic kablami itp. Więc najprościej coś bez vtec i z OBD1.
 
 
OZI_civicMA8 


Auto: Civic MA8
Imię: Oskar
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 5
Wysłany: 2012-11-28, 17:21   

witam po malej przerwie i dzieki za sugestie :)
A czy juz ktos sie bawil w takie przekladanie z d14a2 na cos z D seri ale wiekrzej poj???
Ile trzeba liczyc za sama robote???
Glownie mi chodzi czy bede musial zmieniac tez takie graty jak alternator, p.klimy p.wspomagania itd i czy kolektory tez z d14a2 bede mogl zalorzyc do czegos wiekrzej poj??? Bo z elektryka to mam kogos kto to ogarnia.
 
 
cor7ez 
Junior


Auto: FERIO EK3
Imię: Michał
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 2439
Skąd: PO
Wysłany: 2012-11-28, 17:51   

bardzo dużo ludzi robiło takiego swapa ;)
można kupić kompletny swap więc problemu nie będzie ;)
kolektory na pewno muszą być od większej pojemności żeby miało to ręce i nogi. Alternator i cała reszta powinna podejść (poprawcie mnie jeśli nie)
_________________
Moje Ferio

 
 
piomak 


Auto: Honda CIVIC D16Z6
Imię: Piotr
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Łasin
Wysłany: 2012-11-28, 19:18   

Ja sam robiłem z takiego silnika jak twój na D16Z6 i problemów nie ma tylko trzeba kilka rzeczy pozmieniac i dołożyć kabelek. Kolektor ja wymieniałem ale ten z D14 powinien podpasować, tylko że ma mniejszą średnicę a po drugie może być trochę krótki :)
inne rzeczy będą pasowały tylko mocowanie od pompy wspomagania trzeba wymienic lu przerobic :P nie wiem jak z klima bo tego nie miałem. :P
 
 
OZI_civicMA8 


Auto: Civic MA8
Imię: Oskar
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 5
Wysłany: 2012-12-02, 12:56   

Jesli zmienilbym na D16Y3 to czesc osprzetu bedzie pasowac??? Jest tez na OBD1 i bez Vteca wiec elektronika nie bedzie do przerabiania, tylko kompa zmienic. Dobrze kombinuje???
Nie jestem doswiadczony wiec malo wiem niestety :(
 
 
piomak 


Auto: Honda CIVIC D16Z6
Imię: Piotr
Pomógł: 3 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Łasin
Wysłany: 2012-12-02, 14:41   

No dobrze mowisz tylko kompa zmienisz reszta to samo. :) No i może właśnie uczwyt do wspomagania ale twój powinien też podpasować tylko nie na wszystkie sruby, ale to jak bedziesz przekładał zobaczysz o co chodzi:) W 1 dzień powinienes dać radę zależy jak gdzie i czym będziesz to robił. :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.


Zapraszamy na FB



Linki sponsorowane

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10