Forum Civic6g.pl Strona Główna


Poprzedni temat «» Następny temat
Centralny zamek i kierunki.
Autor Wiadomość
Spoon_ej9


Auto: Civic EJ9
Imię: Krzysiek
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 7
Wysłany: 2012-09-28, 20:36   Centralny zamek i kierunki.

Witam, od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem hondy civic ej9. Pierwszą rzeczą, której od razu mi brakowało był centralny zamek z pilotem. Tak też kupiłem na alledrogo zestaw http://www.allegro.pl/sho...tem=2604865418. Wszystko niby cacy, otwiera,zamyka. Ale jest jedno ale, które wyszło dzisiaj popołudniu. Zamek montowałem w zeszły weekend, nie zajmowałem się kierunkami bo nie miałem diód prostowniczych. Dzisiaj je kupiłem i zabrałem się za podłączenie. Najpierw oczywiście troszkę namęczyłem się z wyciąganiem kabli od kierunków z kostki. Potem wyjąłem centralke z wiązką kabli i ku mojemu zdziwieniu nie ma tam kabli do migaczy. Został tylko kabel biały i brązowy, ja przytknę brązowy do kierunków to sie wgl nie chce zamknąć (niby zamyka i odbija), zaś gdy dotknę kabel biały do brązowego lub kabla do kierunków zaczyna świrować - zamyka i otwiera bez przerwy. Tak teraz przyszedłem do domu i przeglądam strony co by tu zrobić. Nasuwa mi się jedna myśl, kupiłem zestaw z 4 siłownikami, a cif jest 2 drzwi, tak też zostały mi 2 wiązki (zielony i niebieski kabel). Czy zdało by to egzamin jakbym podpiął kierunki do tych kabli - zielonego i niebieskiego?

Pozdrawiam
 
 
marcinn07 


Auto: ej9
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 8
Wysłany: 2012-09-29, 16:50   

Witaj,
Prawdopodobnie z centralki od centralnego zamka brązowy kabelek jest odpowiedzialny za sygnały kierunkowskazami. Zrób tak: Weź kabelek i podłącz go u siebie pod 12V, następnie znajdź kabelki od kierunkowskazów i daj im te 12V ( powinny ciągle świecić)-w ten sposób znajdziesz kierunek lewy i prawy. Następnie w instrukcji centralnego znajdź kabelek, który jest odpowiedzialny za kierunki i podłącz go do wcześniej znalezionych kierunkowskazów. U mnie był on koloru brązowego. Potem podłącz diody prostownicze i powinno Ci działać.

Pozdrawiam
 
 
Spoon_ej9


Auto: Civic EJ9
Imię: Krzysiek
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 7
Wysłany: 2012-09-29, 21:24   

Dzięki za odpowiedź ;) Wyciągnąłem sobie kable do kierunków z wiązki przy kostce z bezpiecznikami. Ciągle świecą jak dam im np. +12V z radia. Ale gdy łącze je z brązowym kabelkiem to auto nie może się zamknąć ( niby zamyka ale od razu odbija) i kierunki nie świecą. Próbowałem podłączyć kierunki pod niebieski i zielony kabelek, które mi zostały od siłowników. Przy zamykaniu + jest na zielonym, a przy otwieraniu + jest na niebieskim. Gdy je połączę i podczepię do kierunków działają, ale bardzo słabo (ledwo widać). A gdy dam jeden do jednego kierunku, a drugi do drugiego to świeci jedna strona dobrze przy zamykaniu, a druga przy otwieraniu :lol: Tak trochę po chińsku. Przy okazji 2x straciłem kierunki i wymieniałem bezpieczniki ;) A i jak podłączyć te diody prostownicze żeby puszczały prąd w jedną stronę? raz łączyłem je jedną stroną, a raz drugą i było tak, jakby ich w ogóle nie było :D Pozdr
 
 
marcinn07 


Auto: ej9
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 8
Wysłany: 2012-09-30, 11:10   

A sprawdzałeś u siebie w instrukcji czy na pewno brązowy kabelek jest odpowiedzialny za kierunkowskazy? Jeśli słabo świecą ci kierunki tzn. że dostają mało prądu i dlatego żarówka nie świeci tak jak powinna.
A co do podłączenia diody prostowniczej to na każdą stronę (lewy i prawy kierunek) dajesz po jednej diodzie. Ma to wyglądać tak:




Pozdrawiam
 
 
Spoon_ej9


Auto: Civic EJ9
Imię: Krzysiek
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 7
Wysłany: 2012-09-30, 19:39   

Właśnie brązowy jest odpowiedzialny za ryglowanie. Ogólnie centralka nie ma jako takiego wyjścia na kierunki. Wyprowadziłem 2 kable od kierunków (lewy/prawy) i została mi wiązka od siłownika (przy zamykaniu + jest na niebieskim, a przy otwierniu + jest na zielonym). Jak złącze zielony z niebieskim (żeby szedł + przy zamykaniu i otwieraniu) i jak podłącze pod jeden kabel od kierunków to jest dobrze, ale jak podłącze pod oba to ten błysk jest w dzień ledwo widoczny. Mam takie diody:
Do kierunków podłączyć stroną srebrną czy czarną? :)

Pozdrawiam :lol:
 
 
marcinn07 


Auto: ej9
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 8
Wysłany: 2012-09-30, 20:06   

W takim razie podepnij te 2 kabelki od kierunków pod 2 wyjścia na siłownik i powinno lepiej świecić niż 2 kierunki na jednym kabelku. Odnośnie biegunów diody to na 99% ta od czarnej strony to - a od srebrnej to + ale mogę się mylić. Podłącz i zobacz nawet jak źle podłączysz to nic sie nie stanie :)

pozdro
 
 
Spoon_ej9


Auto: Civic EJ9
Imię: Krzysiek
Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 7
Wysłany: 2012-10-02, 14:39   

Dopiero w piątek ale w sobotę będę miał chwile to tam pokombinuje i dam znac ;) Dzieki za zainteresowanie. Pozdro :lol:
 
 
Bemo 
&$#


Auto: EJ9
Imię: Bemo
Wiek: 30
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 46
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2012-10-06, 20:22   

Prąd płynie po diodzie w srebrną stronę w drugą nie,po to właśnie jest ta dioda,nie cofa Ci się napięcie...
 
 
 
B2F 


Auto: EJ9
Imię: Krzysiek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 73
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-10-15, 21:37   

Podbijam temat. Czy można kable od centralnego, odpowiedzialne za kierunki podpiąć pod przełącznik świateł awaryjnych?
_________________
 
 
ceter 
Tato


Auto: F10 Mpak
Imię: Łukasz
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 2780
Skąd: wies pod lodzia
Wysłany: 2012-10-16, 10:18   

tak to sie wlasnie robi ;)
_________________
www.facebook.pl/BMWtlokinski

 
 
m26


Auto: EJ9>d16z9
Imię: Mirek
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 786
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-11-15, 20:37   

[quote="Spoon_ej9"]Właśnie brązowy jest odpowiedzialny za ryglowanie. Ogólnie centralka nie ma jako takiego wyjścia na kierunki. Wyprowadziłem 2 kable od kierunków (lewy/prawy) i została mi wiązka od siłownika (przy zamykaniu + jest na niebieskim, a przy otwierniu + jest na zielonym). Jak złącze zielony z niebieskim (żeby szedł + przy zamykaniu i otwieraniu) i jak podłącze pod jeden kabel od kierunków to jest dobrze, ale jak podłącze pod oba to ten błysk jest w dzień ledwo widoczny. Mam takie diody: Obrazek
Do kierunków podłączyć stroną srebrną czy czarną? :)

Nie wolno tak robić bo spalisz auto.Na wyjściu na siłownik jest na stałe masa na obydwóch kablach.
Dopiero w chwili zamykania lub otwierania na jednym z przewodów zanika minus a pojawia się plus.Podłączając kierunki pod te przewody robisz zwarcie .Musisz zastosować przekaźnik lub 4 diody.
Opiszę diody bo szybciej ,taniej i prościej.



strzałka > oznacza kierunek przewodzenia ,czyli od strony bez paska prąd "wchodzi"
(nie trzeba ciągnąć przewodów do przełącznika,albo awaryjnych,przy skrzynce niebezpieczników jest super dojście-wystarczy poszukać)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Forum korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.


Zapraszamy na FB



Linki sponsorowane

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 10