Forum Civic6g.pl Strona Główna


Poprzedni temat «» Następny temat
Sworzeń?-jaki? Tłoczek hamulców - pytanie.
Autor Wiadomość
zdziebal


Imię: Paweł
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 17
Wysłany: 2012-11-22, 18:00   Sworzeń?-jaki? Tłoczek hamulców - pytanie.

Witam,


prosiłbym Was o pomoc w nazwaniu elementu zawieszenia pokazanego na zdjęciach 1 i 2. Jak dla mnie to jakiś sworzeń (lokalizację widać), ale nie wiem jak go dokładniej nazwać w sklepie. Z jednej strony (foto1) ta guma już chyba się skończyła, na foto 2 widać 2-gą stronę która (chyba) była wymieniona, wa każdym razie jest w dobrym stanie.
Jaka jest procedura wymiany tej gumy? Prosiłbym o wskazówki.

Wypatrzyłem tę gumę przy okazji szukania "winnego" w lekkim pływaniu auta od 100km/h, noszeniu w koleinach i uderzeniach na kierownicy podczas wolnej jazdy przez duże dziury, kiedy nierówności "poruszają" kierownicą.
Padło na magiel, który przy szybkim ruszaniu kierownicą i przytrzymaniu ręką drążka kierowniczego wydawał podobne stuki - na moje oko luz na listwie.

Drugie pytanie dotyczy przedstawionych na foto 3 hamulców. Po lekkim rozgrzaniu tarcz hamulce biją - szczególnie przy hamowaniu z wyższej prędkości i przy zatrzymaniu auta z małej prędkości. Przy okazji wymiany tarcz i klocków myślałem o wyczyszczeniu cylindra i tłoczka, wymianie uszczelnień. Pytanie:
Ile tłoczków jest w 1 zacisku, jaką średnicę ma tłoczek? - kupiłbym wcześniej potrzebne elementy.
Auto to Civic 6gen 5d - angielka, 2000r. 1.4 is 90km, d14z4.

linki do zdjęć:

http://www.4shared.com/ph...J/1_online.html
http://www.4shared.com/ph...q/2_online.html
http://www.4shared.com/ph...I/3_online.html

Z góry dziękuję wszystkim którzy się zainteresują moimi problemami ;)
 
 
m26


Auto: EJ9>d16z9 GAZOLOT
Imię: Mirek
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 1467
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-11-22, 18:58   

1- sworzeń górnego wahacza. Guma jest elementem sworznia i nie ona stanowi o luzie ale to co jest pod nią (kula w gnieździe). Wymienia się bardzo prosto,ale sądząc po pytaniu to
podejrzewam że bezpieczniej będzie jak komuś to zlecisz.
2-średnicy nie znam,ale jeżeli nie ma wycieków,a osłony przeciwpyłowe są całe i niesparciałe ,to ograniczyłbym się do kilkukrotnego wciśnięcia i "wypompowania tłoków" i przesmarowania prowadnic bo w porządnych autach potrafi to działać bez wymian 30 lat a nawet więcej. Jeżeli to seria to na jeden zacisk przypada jeden tłok i dwie prowadnice.
P.
 
 
zdziebal


Imię: Paweł
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 17
Wysłany: 2012-11-23, 00:01   

Dzięki, po lekkiej lekturze myślę że dam rady :) Pytanie czy jest sens (i czy można kupić) samą osłonę gumową - bo nie mam luzu na sworzniu. Myślę że defekt powstał niedawno i jeszcze nie ubrudził się środek mocno. Czy od razu cały sworzeń?
Pozdrawiam!
 
 
ceter 
Tato


Auto: F10 Mpak
Imię: Łukasz
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 2776
Skąd: wies pod lodzia
Wysłany: 2012-11-23, 09:29   

tak to swozen wahacza gornego, z tego co wiem to nie kupisz samej gumy - jest ona integralna czescia swoznia
_________________
www.facebook.pl/BMWtlokinski

 
 
zdziebal


Imię: Paweł
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 17
Wysłany: 2012-11-23, 13:58   

dzięki za odpowiedź:) teraz pytanie dot. Tarcz: 270 za kpl. Z klockami, wszystko ate - warto? Dobry to sprzęet? Jakiej prod. Są elementy ferodo? Jakiej firmy sworzeń będzie godny uwagi? Pozdr.
 
 
ceter 
Tato


Auto: F10 Mpak
Imię: Łukasz
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 2776
Skąd: wies pod lodzia
Wysłany: 2012-11-23, 14:57   

wiesz wszystko zalezy... od modelu ;)

tarcze ate powerdisk sa bardzo ok klocki ferodo ds performance takze i to jest dosc czesto wybierany zestaw i ludzi chwala...

producentow sworzni nie znam :/
_________________
www.facebook.pl/BMWtlokinski

 
 
b4rtezz 


Auto: Honda
Imię: Bartosz
Wiek: 27
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 181
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2012-11-23, 18:46   

Sworznie tylko 555, Bo watpie ze chcesz dac za oem wachacz ze sworzniem 599;d A sworzen gorny to 100zl dolny 70 bodajze ;p Wymienialem dolne u siebie ostatnio;)
_________________
"Find a way of life you love and have the courage to live it."
514509624
 
 
ceter 
Tato


Auto: F10 Mpak
Imię: Łukasz
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 2776
Skąd: wies pod lodzia
Wysłany: 2012-11-26, 09:57   

tak myslalem zeby napisac ze 555 prawdopodobnie robi tez sworznie ale nie bylem pewien ;) jezeli bedziesz wymienial to faktycznie 555 w relacji cena/jakosc wypada baaardzo dorbze
_________________
www.facebook.pl/BMWtlokinski

 
 
Jester 


Auto: Civic EK3 1,5 V-Tec
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-07-07, 09:30   

Odkopuję temat: Czy do wymiany sworznia górnego wahacza potrzebna będzie prasa, czy tylko wystarczy zdjąć segera i "klepnąć" młotkiem, a pacjent sam wypadnie?
Pytam, bo nie wiem, czy rezerwować sobie miejsce na warsztacie u mnie na firmie, czy dać odpór i pobawić się z tym w domu.
_________________
Proszę wstrzymać ogień - zaraz wracam ;)
 
 
bulit73 
Moja koHanka


Auto: EJ9 D14A4
Imię: Tomek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 1133
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-07-07, 19:24   

@Jester pytasz o wahacz górny, przedni? https://haparts.pl/sa-6261l.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Zapraszamy na FB



Linki sponsorowane

Strona wygenerowana w 0.01 sekundy. Zapytań do SQL: 8