Forum Civic6g.pl Strona Główna


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana przewodów hamulcowych (sztywnych)
Autor Wiadomość
medyss
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-06, 21:39   

powinno być to samo, bo auto jako tako ma taką samą budowę :P
 
 
Jester 


Auto: Civic EK3 1,5 V-Tec
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2013-05-08, 17:49   

Piter90 napisał/a:
No ja nie mam abs i mam bębny. Taka opcja się tam znajduje, ale opisana EJ9. W kwestii hamulców (przewodów) chyba będzie to samo w EK3 :roll:

Zmierz sobie przewody - najlepiej te z przodu. U mnie (EJ9) przewody miały długość: lewy przód - 900 mm, prawy przód 1100mm, lewy centralny 3250mm, prawy centralny 3700mm, przewody od elastycznego do cylinderka hamulcowego 300mm każdy.
Wymieniłem sześć przewodów - od rozdzielacza na każde koło. Dwa przewody (od pompy do rozdzielacza) były nietknięte rdzą, dlatego zostawiłem w spokoju.

EDIT
Siostra ma EK3 z i patrzyłem dziś (12.05) na rozmieszczenie przewodów w komorze silnika. Nieco się różni tak rozmieszczenie, ułożenie przewodów jak i sam rozdzielacz. Dlatego nie dałbym sobie uciąć głowy, czy długości będą takie same, jak w EJ9
 
 
TomaszH 


Auto: EK3
Imię: Tomasz
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 114
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-06-27, 18:45   

To pasuje to do ek3 ? bo tam na stornie jest tylko do ej9 z abs albo bez.. a musze na szybko zamówić.. gdzie jeszcze można znaleźć ?
 
 
sebawo 


Auto: EJ6
Imię: Sebastian
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 428
Wysłany: 2013-06-28, 10:18   

w aucie - miarka w dłoń i pod samochód marsz....:)
_________________
 
 
TomaszH 


Auto: EK3
Imię: Tomasz
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 114
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-06-28, 14:20   

jakbym mial auto to spoko tak bym zrobil.. liczylem ze moze ktos z wlasnego doswiadczenia sie wypowie..
 
 
sebawo 


Auto: EJ6
Imię: Sebastian
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 428
Wysłany: 2013-06-28, 17:15   

To zagadka i zarazem zadanie domowe:
- opisz różnice w Hondach model Civic między wersjami EJ9 a EK3.

Podpowiem, że chodzi o 6 generację ;)

A jeśli chodzi o doświadczenie, to leci już 3 strona tego wątku ;)

Jak Ci się nie chce szukać, to Twój problem, mogę Ci podpowiedzieć sposób:

porównaj sobie wymiary Twojego EK3 i jakiegokolwiek EJ9, znajdziesz je w manualach.
Różnicę w długości dodaj do długości przewodów podanej w tym wątku dla EJ9 i voila ;)

pół godzinki roboty, ale nieeeee, lepiej zapytać po raz 500x i czekać na odpowiedź.....
_________________
 
 
TomaszH 


Auto: EK3
Imię: Tomasz
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 114
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-06-28, 18:49   

tak sie sklada ze przeczytalem. Po drugie kilka postow wyzej ktos o to pytal i liczylem ze moze sie wypowie jesli zmienil przewody. Nie jestem leniwy i nie pytam o byle bzdure poza tym zalezalo mi na szybkiej odpowiedzi bo na poniedzialek musze je miec inaczej nie rusze z projektem dalej. Tak wiec kolego zbastuj troche bo po to jest ten temat by w nim pisac.

Poza tym chodzilo mi w jakim sklepie jeszcze moge je znalezc a nie o wymiary przewodow.
 
 
TomaszH 


Auto: EK3
Imię: Tomasz
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 114
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-06-28, 18:52   

tak sie sklada ze przeczytalem. Po drugie kilka postow wyzej ktos o to pytal i liczylem ze moze sie wypowie jesli zmienil przewody. Nie jestem leniwy i nie pytam o byle bzdure poza tym zalezalo mi na szybkiej odpowiedzi bo na poniedzialek musze je miec inaczej nie rusze z projektem dalej. Tak wiec kolego zbastuj troche bo po to jest ten temat by w nim pisac.
 
 
Jester 


Auto: Civic EK3 1,5 V-Tec
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2014-03-02, 20:45   

m26 napisał/a:
Przewody tekalonowe są tańsze,trzeba tylko iść do sklepu z gratami do ciężarówek.(...)

Odgrzebując temat z przewodami paliwowymi:
Jeśli planuje ktoś wymianę to tekalan się sprawdza. Trzeba tylko kupić 2 średnice. Tydzień temu wymieniałem 2 szt. (powrót i odpowietrzenie).
Powrót i odpowietrzenie trzeba dać tekalan 8mm, zasilanie zaś 10mm. Nasuwa się z oporem na zimno, można też zagrzać w gorącej wodzie rurkę i nasunąć na króćce. Z racji tego, że trochę opraów benzyny towarzyszyło tej wymianie zaniechałem zabawy z ogniem, a czajnika elektrycznego nie było pod ręką.
U siebie potrzebowałem 5 mb 8mm wymienione od końca rynienki do jej początku (przez całą długość) i z moich kalkulacji do wymiany zasilania będzie potrzebne circa 3 mb 10mm.
Przewody nasunięte na "odarte" z resztek farby gołe rurki na jakieś 3, 4 cm. Zaciśnięte opaskami, na powrocie po 2 sztuki na każdy koniec (dzięki Kasiu :D ) a na odpowietrzeniu po jednej z każdego końca. Dodatkowo po ułożeniu przewodów w rynience (zatrzaski dość dobrze trzymają, pod warunkiem, że się ich nie uszkodzi) dla pewności przymocowałem każdą rurkę dodatkowo 4 opaskami montażowymi.
_________________
Proszę wstrzymać ogień - zaraz wracam ;)
 
 
civic922 


Auto: Civic 1.4 92 KM ;p
Imię: Adrian
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 1
Wysłany: 2014-06-28, 08:31   

Witam Panów .
Mam nadzieję,że piszę w odpowiednim miejscu bo jestem tutaj nowy i jeszcze nie wiem co i jak , z góry przepraszam .
Mam problem w Civic 6g 3d , mianowicie mam do wymiany przewody hamulcowe , mam oryginalne z drugiego samochodu jak nowe,mam problem z wyjęciem przewodów z komory silnika w dół ( są tam strasznie powyginanie),udało mi się je pociąć w kilku miejscach i jakoś je wyjąłem ale teraz mam cały po długości nowy i nie ma szans aby go wsadzić od dołu do rozdzielacza hamulcowego.
Jak robicie u Siebie ?
dorobić z góry miedziany 0.5 m aby do dołu wyszedł jakoś i później go zarobić z oryginalnym ?
 
 
Kamil


Auto: EJ9
Imię: Kamil
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 16
Skąd: Tychy
Wysłany: 2014-09-15, 15:04   

Odgrzewając temat,
przymierzam się do wymiany przewodów hamulcowych i paliwowych. Hamulcowe kupiłem w zestawie wspomnianym wcześniej (i faktycznie pasuje P&P). Przód ogarnąłem ale zanim zabiorę się za tył..
czy jest ktoś w stanie określić jakie są końcówki przewodów paliwowych? Chodzi mi o tą końcówkę do filtra paliwa oraz te które spotkam z tyłu przy baku.
 
 
Jester 


Auto: Civic EK3 1,5 V-Tec
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-05-13, 10:01   

Witam po majówce ;)
Koledzy proszę o podpowiedź:
Są dwie opcje przewodów hamulcowych sztywnych. Pierwsze "zwykłe" miedziane, drugie droższe o 100 zł miedziano-niklowe. Jaka jest różnica poza oczywistą - cena?
_________________
Proszę wstrzymać ogień - zaraz wracam ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Zapraszamy na FB



Linki sponsorowane

Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 10